Nauka Zdalna

Home / Nauka Zdalna

NAUKA ZDALNA

PO ZALOGOWANIU KLIKNIJ

DYSK SZKOLNY 1-3

DYSK SZKOLNY 4-8

Platforma Google dostępna jedynie na systemie Windows
Dostęp do dysków szkolnych tylko zalogowaniu na email ucznia, czyli imie.nazwisko@dziesiatka.tm.pl
Szanowni Państwo
Trwają przygotowania do realizowania w okresie od dnia 25 marca 2020 r. do dnia 10 kwietnia 2020 r. zadań szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. W związku z tym, każdemu uczniowi został założony e-mail składający się z imienia.nazwiska@dziesiatka.tm.pl bez polskich znaków (np. Adam Kowalski e-mail adam.kowalski@dziesiatka.tm.pl lub Bartłomiej Księżycowy e-mail:bartlomiej.ksiezycowy@dziesiatka.tm.pl) hasło to: start2020, po pierwszym zalogowaniu system będzie żądał zmiany hasła na własne.
W najbliższych dniach na e-maile uczniów zostaną wysłane linki z dostępem do dysku szkoły, na którym nauczyciele będą umieszczali materiały do nauki.
Jeśli nastąpi problem z zalogowaniem się do konta ucznia, proszę o kontakt z:
Panem Łukaszem Jasińskim e-mail: lukasz.jasinski@dziesiatka.tm.pl
lub z Panem Piotrem Bartoszem e-mail: administrator@dziesiatka.tm.pl.
Szanowni Państwo
Instrukcja szczegółowa w wersji PDF z obrazkami kliknij
Po zalogowaniu na dysk zobaczą Państwo dwa foldery
I. 1-3
II. 4-8
w zależności z której klasy chcemy ściągnąć materiały, wchodzimy w odpowiedni folder.
Jeśli chcemy klasę 5 wchodzimy w folder 4-8.
Po wejściu w folder np. 4-8 zobaczymy kolejne z nazwami przedmiotów, klikamy w interesujący nas przedmiot.
Tu pojawiają się foldery z konkretnymi klasami. Wybieramy naszą klasę i pobieramy materiały.
Taki sposób pracy wdrażamy od środy 25.03.2020r.
Materiały zamieszczane będą zgodnie z obowiązującym planem.
Może się zdarzyć, że uczniowie nie posiadają komputerów, wtedy rodzic zgłasza taką sytuację wychowawcy, który z kolei
zawiadomi nauczycieli uczących.
Są dwa rozwiązania:
1. Porozumiewamy się poprzez e-dziennik.
2. Szykowane są pakiety do nauki i zanoszone do sekretariatu szkoły (Pan Dyrektor proponuje 2 razy w tygodniu), Rodzic jest
powiadamiany, że materiały czekają na odbiór w szkole. Można je odebrać w godzinach pracy sekretariatu w wyznaczonej
bezpiecznej strefie.

 

DZWONEK.PL Darmowe wersje interaktywnych podręczników na wolnych licencjach. wymagana rejestracja.

epodreczniki.pl  – Platforma edukacyjna Ministerstwa Edukacji Narodowej

eSZKOLA.tvp.pl – E-SZKOŁA  TVP – Literatura i Historia

grarantanna   – Wolne od szkoły i nieplanowany pobyt w domu nie muszą być nudne. Po pierwsze – warto wykorzystać ten czas na… naukę. (Zapraszamy na profile Ministerstwa Cyfryzacji i Fundacji TEAM Teatrikon, która pomaga nam w przeprowadzeniu GRARANTANNY.)

 

1.Pierwsza lekcja online z Hangouts Meet i Kalendarzem Google

Film instruktażowy kliknij  lub Film 2 kliknij

Jeśli chcemy przeprowadzić wideorozmowę ze współpracownikiem lub naszym klientem wystarczy wykonać kilka prostych kroków.

  1. Otwórz witrynę https://meet.google.com
  2. Kliknij Rozpocznij nowe spotkanie
  3. Po wyrażeniu zgody na dostęp do mikrofonu oraz kamery kliknij ponownie Rozpocznij spotkanie
    Zgoda na dostęp jest konieczna, by spotkanie mogło przebiegać prawidłowo tj. możliwość nadawania zarówno dźwięku jak i obrazu naszym odbiorcom.
  4. Naszym oczom ukaże się okno informujące o możliwości dodania innych osób do spotkania. Możemy zrobić to na 4 sposoby:
    wyślij rozmówcy link do wideorozmowy, wystarczy, że osoba z którą chcesz przeprowadzić rozmowę otworzy w swojej przeglądarce unikalny link do spotkania np. meet.google com/xvy-arph-mev
    – drugi sposób to użycie kodu spotkania– ostatni sposób to ręczne dodanie osób do naszej wideokonferencji. Jeśli wpiszemy adres email naszego odbiorcy, będziemy mogli wysłać mu wiadomość email zawierającą link do spotkania.

To bardzo prosty sposób na rozpoczęcie konwersacji z osobą nawet z drugiego końca świata. Co warto jeszcze wiedzieć, to kwestia mikrofonu i kamery. Jeśli uczestniczymy w szkoleniu lub grupowej rozmowie wśród nieznajomych nam osób i nie chcemy udostępniać swojego wizerunku, warto kliknąć na przycisk kamery lub/i przycisk mikrofonu (wyłączone będą w kolorze czerwonym).

Chat na żywo w Hangouts Meet

Hangouts Meet oprócz komunikacji w formie wideorozmowy umożliwia zastosowanie chatu na żywo. Ta funkcja jest bardzo przydatna jeśli np. potrzebujemy skontaktować się z osobą, gdy chwilowo nie działa nasz mikrofon, podczas prezentacji możemy tutaj udostępnić link/tekst do wszystkich uczestników spotkania. W przypadku webinariów uczestnicy bardzo często w ten sposób zadają pytania prowadzącemu lub prowadzą dyskusje między sobą.

Prezentacje i webinary

Jak już wspomniałem Google Hangouts Meet pozwala na organizowanie prezentacji i webinarów. W tym celu wystarczy kliknąć w prawym dolnym rogu przycisk “Zaprezentuj teraz”. Do wyboru mamy “Cały Twój ekran” oraz “Okno”.

Różnica polega na tym iż pierwsza funkcja pozwala nam udostępnić cały ekran uczestnikom spotkania, którzy będą widzieć wszystkie nasze czynności np. w obrębie przeglądarki Chrome, otwieranie plików z dysku komputera, uruchamianie innych aplikacji lub zdjęć na naszym komputerze.

Druga funkcja ogranicza się jedynie do okna aplikacji np. jeśli chcemy tylko pokazać okno z prezentacją, a wszystkie inne czynności które będziemy robić w międzyczasie np. otwieranie plików z wrażliwymi danymi nie będzie już widoczne dla uczestników spotkania.

Mam nadzieję, że powyższy wpis zachęcił Was do przetestowania Hangouts Meet na własnych komputerach.

2.Tworzenie testu w arkuszach

Film instruktażowy kliknij

3.Tablica interaktywna  – zdalna

Film instruktażowy kliknij

4.Google Classroom – Jak tworzyć programy przygotowujące uczniów do konkretnych przedmiotów

 Google Classroom sprawia, że nauczanie jest skuteczniejsze dzięki ułatwianiu obsługi projektów, zwiększaniu wydajności współpracy i zachęcaniu do komunikacji. Nauczyciele mogą tworzyć zajęcia, przydzielać projekty, przesyłać komentarze i zarządzać wszystkim w jednym miejscu. Classroom płynnie integruje się też z innymi narzędziami Google, takimi jak Dokumenty czy Dysk Google.
     Google Classroom pozwala tworzyć zadania i oceniać rozwiązania, udostępniać pliki i komunikować się z uczniami. Narzędzie jest darmowe dla szkół i uczelni, wymaga na początku darmowej rejestracji dokonywanej przez szkołę, co daje dostęp do edukacyjnego konta usługi GSuite.

Film instruktażowy kliknij

5.Google Classroom – instrukcja obsługi dla nauczycieli  

    Z poziomu nauczyciela wszystkie wydarzenia są widoczne jako strumień wiadomości. Mogą nimi być choćby utworzone lekcje, zadania czy quizy albo pytania od uczniów (jeśli nauczyciel udostępni możliwość ich zadawania). Do zadań można dodawać opisy i wskazówki oraz załączniki, na przykład pliki z własnego komputera, z dysku Google albo filmy z YouTube’a. Zawczasu można określić, kiedy pojawi się plik z daną lekcją czy zadaniem, co umożliwia przygotowanie zajęć z wyprzedzeniem i udostępnienie ich o określonej porze danego dnia. Każde polecenie można skierować do wszystkich lub do wybranych uczniów i określić termin wykonania zadanej pracy. Google Classroom daje dostęp do kalendarza, co ułatwia przejrzenie zadań i terminów ich wykonania.

    Przydatną opcją jest możliwość dodania do klasy innych nauczycieli (na przykład jeśli prowadzą zajęcia równolegle) oraz rodziców, co pozwala im na kontrolowanie postępów swoich dzieci. Narzędzia kontroli dla nauczycieli są oczywiście znacznie bardziej rozbudowane. Najprostsze to możliwość szybkiego sprawdzenia według zadań (czy wszyscy je odrobili) lub według uczniów (czy każdy wykonał zlecone prace). Podobnie w osobnej zakładce można otworzyć listę ocen. Skoro o ocenach mowa, to w Ustawieniach można ustawić odpowiedni system i skalę oceniania.

   Google Classroom może być świetna pomocą nie tylko w sytuacja wyjątkowych, kiedy zajęcia szkolne są odwołane, ale także jako fantastyczne narzędzie organizujące i ułatwiające pracę nauczyciela i uczniów. Co ważne, po zakończeniu roku szkolnego klasę można zarchiwizować i wszystkie stworzone lekcje i zadania wykorzystać w kolejnych latach.

 

Film1 instruktażowy kliknij

Film2 instruktażowy kliknij

6.Google Classroom – instrukcja obsługi dla rodziców

Poradnik w PDF kliknij

 

1. Moduł Wiadomości

Wiadomości to po pierwsze łatwy sposób na bieżącą i dwustronną komunikację między nauczycielem a uczniem – zarówno przez Witrynę, jaki i aplikację mobilną.
Ale to nie wszystko! Moduł służy też do przesyłania aktywnych linków do zewnętrznych zasobów edukacyjnych przygotowanych przez nauczyciela.
2. Moduł Zadania domowe

Funkcjonalność zadań domowych to kolejny doskonały sposób na zaplanowanie i przekazanie pracy uczniom na każdy dzień tygodnia. Opisując zadanie nauczyciel może dodać aktywne linki do zewnętrznych materiałów oraz linki do zasobów zamieszczonych na OneDrive. Zadania domowe widoczne są na Witrynie rodzica/ucznia, gdzie wystarczy kliknąć na link, by przejść do zamieszczonych pod nim materiałów.
Instrukcja dla nauczycieli >
Informacje dla rodziców i uczniów>
3. Darmowa aplikacja mobilna dla uczniów i rodziców

Nie musisz się nawet logować do e-dziennika, by być na bieżąco z tym, co dzieje się w szkole. Bezpłatna aplikacja mobilna Dzienniczek+ wysyła powiadomienie za każdym razem, gdy dostaniesz wiadomość. Bez trudu sprawdzisz też na telefonie najważniejsze informacje z e-dziennika.
4. Załączniki w wiadomościach dla wszystkich użytkowników

Kolejny sposób na przekazanie uczniom materiałów edukacyjnych, to przesłanie załącznika w wiadomości w formie automatycznie wstawianego linku. Nauczyciel wskazuje materiał, który opublikował na OneDrive a link do niego jest automatycznie wstawiany do treści wiadomości i przesyłany do uczniów. Tym samym sposobem uczniowie będą mogli zwrotnie przesłać wykonane prace domowe czy testy do nauczycieli. Taki sposób wstawiania załączników pozwoli na szybkie przesyłanie wiadomości nawet przy bardzo obciążonej sieci.
Instrukcja dla rodziców i uczniów >
Instrukcja dla nauczycieli >
5. Wiadomości do wszystkich

Z pomocą tej funkcji dyrektor może w prosty sposób wysyłać komunikaty do wszystkich uczniów czy rodziców w szkole. Wybór, nawet bardzo dużej, grupy adresatów jest szybki i prosty. Wystarczy kilka kliknięć i wiadomość wysłana.
Instrukcja dla nauczycieli >
6. Tablica ogłoszeń

To miejsce, w którym nauczyciele, uczniowie i rodzice znajdą wszystkie informacje organizacyjne przekazane im przez dyrektora. Nie trzeba szukać w historii skrzynki e-mailowej, bo wszystko jest łatwo dostępne i zebrane w jednym miejscu – na stronie startowej UONET+.
Instrukcja dla dyrektorów >
Informacje dla rodziców i uczniów>

Gdy LZ zacznie się za szybko zapełniać można poprosić uczniów o założenie wirtualnych zeszytów (WZ). Te “zeszyty”, to dokumenty Google znajdujące się w chmurze obliczeniowej.

Uczniowie mogą udostępnić nauczycielowi taki zeszyt, aby mógł sprawdzać, nanosić uwagi. Uczniowie mogą w zeszycie robić notatki (tak jak w zwykłym zeszycie), mogą dodawać linki do materiałów np. filmów na YT, testów online, stron edukacyjnych etc. etc.

Młodszym uczniom rodzice mogą prowadzić takie zeszyty, gdzie będą dokumentować pracę swoich dzieci np. wstawiać zdjęcia ich prac plastycznych. Taki WZ można stosować jako samodzielne narzędzie, można stosować w Classroom lub LZ.

Zaletą WZ jest możliwość podejrzenia bez posiadania konta Gmail, czyli teoretycznie można się pochwalić zeszytem przed całym światem. Natomiast dostęp do poprawiania edycji może mieć tylko nauczyciel i uczeń. Niewątpliwie Classroom, to wyższy poziom zaawansowania, ale na początek WZ może być bardzo pomocnym narzędziem.

Film instruktażowy kliknij

Jak uczniowie mogą pracować z plikami pdf (wypełniać, dzielić, przesyłać)

Film instruktażowy  

kliknij na link powyżej

• Wykorzystanie udostępnionych materiałów Nowej Ery do nauki zdalnej (po zalogowaniu bezpłatnie)
• Możliwości bezpłatnego programu Adobe Acrobat Reader DC

kliknij obrazek aby pobrać program

• Narzędzie „skomentuj”


• Narzędzie „wypełnij i podpisz”

/Wypełnij/

/Podpisz/


• Dzielenie pliku pdf na fragmenty

Dodatkowo (bonus) po zarejestrowaniu na stronie NOWA ERA

Konto „Moja Nowa Era” umożliwia logowanie się za pomocą tego samego loginu i hasła do naszych serwisów:

  • Dlanauczyciela.pl
  • Terazmatura.pl
  • Projektanciedukacji.pl
  • Sklep.nowaera.pl
  • Sklep.terazmatura.pl
  • Sklep.nglearning.pl
  • Englishplaybox.pl
  • Balonblum.pl
  • Badanie.nowaera.pl
  • Generator.dlanauczyciela.pl
  • Dlaucznia.pl
  • Ebooki.nowaera.pl

Firefox Send z szyfrowaniem plików i ochroną hasłem pozwala na bezpieczne przesyłanie plików (do 1 GB lub 2.5 GB). Po przesłaniu pliku Firefox Send generuje odnośnik, który można udostępnić odbiorcy. Masz również możliwość ustawienia hasła i zmiany ustawień wygaśnięcia ważności dla dodatkowej ochrony. Twoje pliki nie są zapisywane w chmurze – należą tylko do ciebie.

Film instrukcja  <<<kliknij

Wysyłanie plików

1.Kliknij ikonę Konto Firefoksa na pasku narzędzi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Kliknij Firefox Send.

Otworzy się strona https://send.firefox.com/.

3.Kliknij przycisk Select files to upload i wybierz pliki, które chcesz wysłać.

4.Ustaw parametry wygaśnięcia i hasło (opcjonalnie) dla swoich plików. Domyślnie link wygasa po jednym pobraniu lub po jednym dniu. 

5.Kliknij Upload.

6.Skopiuj odnośnik i przekaż go odbiorcy plików. 

Odbieranie plików

Nie potrzebujesz Konta Firefoksa ani nawet przeglądarki Firefox, aby otrzymywać pliki za pomocą Firefox Send.

1.Kliknij odnośnik, aby pobrać pliki.

2.Wpisz hasło, jeżeli jest wymagane.

3.Kliknij przycisk Download.

Font Resize
Kontrast strony