KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Covidowe zmiany zasad

PROCEDURA UDOSTĘPNIANIA ZBIORÓW

  1. Uczniowie mogą korzystać z wypożyczalni w godzinach pracy biblioteki (7:30 – 15:30).
  2. Przed wejściem, umieszczona jest informacja o maksymalnej liczbie odwiedzających  (2 osoby), mogących jednocześnie przebywać w bibliotece szkolnej.
  3. W bibliotece należy zachować bezpieczną odległość – rekomendowane są 2 metry.
  4. Uczeń przed wejściem do biblioteki dezynfekuje ręce.
  5. Pomieszczenia biblioteczne są w miarę możliwości systematycznie wietrzone (co godzinę).
  6. Powierzchnie wspólne, z którymi stykają się użytkownicy (np. klamki, drzwi, blaty) są regularnie dezynfekowane.
  7. Biblioteka udostępnia swoje zbiory z ograniczonym dla uczniów dostępem do półek.
  8. Aby wypożyczanie przebiegało sprawnie – łącznicy z biblioteką mogą dostarczać nauczycielowi bibliotekarzowi „klasową listę zamówień”.
  9. Książki podaje nauczyciel bibliotekarz.
  10. Czytelnicy oddają książki, wkładając je do wyznaczonego pudełka.
  11. Oznaczone przez bibliotekarza datą zwrotu materiały biblioteczne przechodzą 2 – dniową kwarantannę. Potem są odpisywane przez bibliotekarza z konta czytelnika i włączane na półki.
  12. Zapytania o książki lub sprawy dotyczące wypożyczenia można kierować przez e-dziennik.
  13. Na czas pandemii „kącik żarłacza” oraz pokój multimedialny będą wyłączone z użytkowania.