Akcja - akceptacja
Uczniowie klasy „0” a wyruszyli w przygodę do krainy emocji. Dzieci zrealizowały zadania z pierwszego modułu programu edukacyjnego „Akcja - akceptacja” wspierającego rozwój społeczno - emocjonalny. Program składa się z dwóch modułów: „Akceptuję, to co czuję” i „Akceptuję innych”. Moduły będę realizowane cyklicznie w ramach zajęć wychowania przedszkolnego.
Podczas realizacji pierwszego tematu „Barwy emocji” uczniowie poznali kilka podstawowych prawd związanych ze światem emocji. Dowiedzieli się, że emocje są dobre, normalne i pożyteczne. Odkryli, że emocje są uniwersalne, odczuwają je wszyscy ludzie na całym świecie, zarówno dorośli, jak i dzieci, chłopcy i dziewczynki. Przekonali się również, że emocje są obecne w świecie zwierząt. Uczniowie wyszukiwali na obrazkach graficzne symbole 7 podstawowych emocji.
Dowiedzieli się, że emocje można przeżywać na różne sposoby i opowiadać o nich za pomocą skojarzeń z różnymi zjawiskami. Dzieci pokolorowały stworki kolorami kojarzącymi im się z emocjami, kończyły zdania „Gdy czuję..., jestem jak...” opisywały swój nastrój za pomocą zjawisk pogodowych. Odkryły, że emocje lubią ruch i zmianę. Tę prawdę zobrazowały tworząc koło emocji.
Dużo radości sprawiły uczniom zabawy w kalambury, rzucanie kostką uczuć i gra w memory.
Każde dziecko założyło własną Księgę Emocji.
Na zajęciach wykorzystano materiały: „Akceptuję, co czuję. Emocje” Isabelle Filliozat, “Garść radości, szczypta złości” Wojciecha Kołyszko, Jovanka Tomaszewskiej, zasoby Internetu (superkid.pl, dzieckiembadź.pl, materiały edukacyjne Marzeny Dziadkowiec udostępnione w ramach realizacji projektu Emocja 2020/2021)