Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Akcja - akceptacja

Uczniowie klasy „0” a wyruszyli w przygodę do krainy emocji. Dzieci zrealizowały zadania z pierwszego modułu programu edukacyjnego „Akcja - akceptacja” wspierającego rozwój społeczno - emocjonalny. Program składa się z dwóch modułów: „Akceptuję, to co czuję” i „Akceptuję innych”. Moduły będę realizowane cyklicznie w ramach zajęć wychowania przedszkolnego.

Podczas realizacji pierwszego tematu „Barwy emocji” uczniowie poznali kilka podstawowych prawd związanych ze światem emocji. Dowiedzieli się, że emocje są dobre, normalne i pożyteczne. Odkryli, że emocje są uniwersalne, odczuwają je wszyscy ludzie na całym świecie, zarówno dorośli, jak i dzieci, chłopcy i dziewczynki. Przekonali się również, że emocje są obecne w świecie zwierząt. Uczniowie wyszukiwali na obrazkach graficzne symbole 7 podstawowych emocji.

Dowiedzieli się, że emocje można przeżywać na różne sposoby i opowiadać o nich za pomocą skojarzeń z różnymi zjawiskami. Dzieci pokolorowały stworki kolorami kojarzącymi im się z emocjami, kończyły zdania „Gdy czuję..., jestem jak...” opisywały swój nastrój za pomocą zjawisk pogodowych. Odkryły, że emocje lubią ruch i zmianę. Tę prawdę zobrazowały tworząc koło emocji.

Dużo radości sprawiły uczniom zabawy w kalambury, rzucanie kostką uczuć i gra w memory.

Każde dziecko założyło własną Księgę Emocji.

Na zajęciach wykorzystano materiały: „Akceptuję, co czuję. Emocje” Isabelle Filliozat, “Garść radości, szczypta złości” Wojciecha Kołyszko, Jovanka Tomaszewskiej, zasoby Internetu (superkid.pl, dzieckiembadź.pl, materiały edukacyjne Marzeny Dziadkowiec udostępnione w ramach realizacji projektu Emocja 2020/2021)