Akcja - akceptacja. Duże sprawy w małych głowach
Uczniowie klasy „0” a zrealizowali kolejny moduł programu edukacyjnego „Akcja - akceptacja” wspierającego rozwój społeczno-emocjonalny. Dzieci wzięły udział w wyjątkowej lekcji tolerancji. Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Głuchych i Języka Migowego uczniowie wysłuchali opowiadania z cyklu „Duże sprawy w małych głowach” na temat niepełnosprawności słuchowej. Uczniowie poznali budowę ucha oraz drogę, jaką musi pokonać fala dźwiękowa zanim zostanie odczytana przez nasz mózg, jako dźwięk. Na zajęciach rozmawialiśmy na temat trudności, jakie napotykają osoby głuche w codziennym życiu. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, jak działa budzik i dzwonek do drzwi w domu niesłyszącej osoby. Naszą salę ozdobiły turkusowe motyle (jeden z poznanych przez dzieci symboli osoby z niepełnosprawnością słuchową). Rozszyfrowaliśmy tajemniczy skrót „PJM” i nauczyliśmy się migać podstawowe zwroty grzecznościowe. Miganie okazało się wspaniałą zabawą, dlatego poszliśmy o krok dalej i zaśpiewaliśmy piosenkę tak, żeby usłyszały nas nawet osoby niesłyszące:)