Innowacja pedagogiczna "KodujMy"
Uczniowie klasy 0 a meldują wykonanie dwóch modułów innowacji pedagogicznej „KodujMY”. Głównym celem realizowanej innowacji jest rozwijanie u wychowanków uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, ze szczególnym naciskiem na rozwój kompetencji społecznych.
W ramach realizacji pierwszego modułu „Oto ja, oto ty” odpowiedzieliśmy na pytania, czy wszyscy lubią kolor niebieski i spaghetti z sosem pomidorowym? Czy ulubionym sportem każdego dziecka jest jazda na rowerze? Czy każde dziecko lubi tę samą piosenkę i ten sam film? Czy łatwiej jest opisać siebie, czy kolegę lub koleżankę? Dzieci wykonały szereg aktywności, dzięki którym odkryły swoje mocne strony, oraz mocne strony swoich kolegów i koleżanek...przy okazji ucząc się kategoryzowania obiektów i określania koordynatów wybranych pól.
W ramach drugiego modułu „Moja rodzina, moi bliscy” za pomocą pracy plastycznej przedstawiliśmy, z czym kojarzy nam się słowo dom? Z budynkiem mieszkalnym, miejscem, do którego wracamy po przedszkolu, szkole, pracy...i z czymś więcej...rodziną, ciepłem, bezpieczeństwem. Dom, rodzina, bliscy...o tym rozmawialiśmy na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Omawiana tematyka została połączona z aktywnościami zawierającymi elementy kodowania. Dzieci ułożyły ukryty w koordynatach wzór, następnie rozwiązały logiczną zagadkę, na podstawie podanych wskazówek, ustaliły, w których pokojach mieszkają poszczególne osoby.
To dopiero początek przygody z kodowaniem. Przed nami kolejne wyzwania!