Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Rozmawiajmy bez przemocy" - warsztaty dla uczniów klas 6

„Rozmawiajmy bez przemocy”- warsztaty dla uczniów klas szóstych
W dniu 4 grudnia dziesięcioro uczniów naszej szkoły uczestniczyło w spotkaniu dotyczącym budowania pozytywnych relacji oraz porozumiewania się bez przemocy i agresji. Warsztaty odbyły się w Świetlicy MDM – Miasto Dzieci i Młodzieży na ul. Św. Antoniego, a przeprowadziła je pani Agnieszka Drzewoska – Kovac, która jest Rzecznikiem Praw Konsumenta oraz mediatorem. Podczas dwugodzinnych zajęć młodzież uświadomiła sobie, że uczucia i emocje kierują naszym życiem i wpływają na relacje z otoczeniem. Szóstoklasiści uczyli się również formułować komunikaty używając „języka żyrafy”, a unikając „języka szakala”. Jest to sposób porozumiewania się opisany przez amerykańskiego psychologa
i mediatora Marshalla Rosenberga, który w swoich rozważaniach wyróżnił dwa style komunikowania się symbolizowane przez żyrafę i szakala.
Żyrafa to zwierzę, które ma szyję osiągającą nawet kilka metrów wysokości (co pozwala jej na szersze spojrzenie) i wielkie serce - największe wśród ssaków. W związku z tym stała się symbolem języka pełnego empatii. Język żyrafy jest więc to język, w którym wykazujemy się zrozumieniem, współodczuwamy, nie oceniamy innych, szczerze mówmy o swoich odczuciach. Mówimy ze swojej perspektywy i o swoich emocjach - nie generalizujemy, nie posługujemy się przykładem “Bo wszyscy…”. Żyrafa chce poznać uczucia innych ludzi, aby móc na nie zareagować, jednocześnie nie krytykując i pochopnie nie oceniając.
Jak można się domyślić, język szakala jest przeciwieństwem żyrafy. Szakal nie kojarzy się nam bowiem pozytywnie. Szakal chętnie i często krytykuje, narzuca swoje poglądy, chce żeby wszyscy myśleli tak jak on i robili to, co chce. Zależy mu nie na dyskusji, ale na wygranej. Wyciąga żądania i chce żeby inni ludzie je spełniali. Język szakala to język cechujący się krytyczną oceną, uogólnieniami. Osoba, która go używa, nie przebiera w słowach, bywa bezlitosna, nie wypowiada się o sytuacji, tylko o człowieku, atakując go. Szakal często posługuje się takimi zwrotami jak: "Bo ty nigdy…", "Bo ty zawsze…", "Wszyscy mówią…", "Robisz to źle…", "Za mało się starasz…", "Musisz…".
A Ty jakim językiem komunikujesz się z innymi – JĘZYKIEM ŻYRAFY, CZY JĘZYKIEM SZAKALA?