Szlakiem geoodkrywców
Uczniowie klasy 7 a Szkoły Podstawowej nr 10 im. Tomaszowskich Olimpijczyków z okazji Dnia Dziecka odbyli wycieczkę z wykorzystaniem smartfonów szlakiem geocaschy. Geocaching to gra terenowa polegająca na szukaniu przy pomocy GPS-u „skrytek” zostawionych przez innych użytkowników aplikacji.
Geocaching powstał dokładnie 4 maja 2000 r. Jego początki są związane z Amerykaninem Davem Ulmerem, który ukrył tego dnia w lesie wiadro wypełnione różnymi przedmiotami. Jego współrzędne opublikował na grupie dyskusyjnej użytkowników nawigacji satelitarnej GPS. Członkowie grupy przez kilka dni, z wykorzystaniem swoich odbiorników GPS, poszukiwali wiadra i dzielili się swoimi wrażeniami z pozostałymi. Wkrótce pojemniki zaczęli ukrywać inni pasjonaci technologii satelitarnego namierzania obiektów.
Okazało się, że skrytek w Tomaszowie Mazowiecki jest całkiem sporo i umieszczone są one w ciekawych przyrodniczo i historycznie miejscach. Podczas spaceru uczniowie mieli okazję podziwiać świątynie i rezydencje. Pierwszy kesz znaleźli przy zabytkowym pałacu Moritza Piescha, kolejny ukryty był przy jednej z najstarszych i najpiękniejszych budowli sakralnych w naszym mieście – Kościóle pod wezwaniem św. Antoniego. Odwiedzając park im. Stefanii i Juliana Tuwimów młodzież przypomniała sobie życiorys i twórczość poety. Uczennica odczytała wiersz „Przy okrągłym stole”, który był inspiracją do nazwania skrytki. Odkrycie keszy przy Fabryce Landsbergów (Park Solidarność) oraz w parku Bulwary („Wielki Staw i mykwa”) było okazją do poznania historii i tradycji naszego miasta. Miejsca ukrycia keszy inspirowały do rozmów na temat czterech narodowości, jakie zamieszkiwały w przeszłości Tomaszów oraz historii tomaszowskiego przemysłu włókienniczego.
Geocaching łączy technologię z przygodą na świeżym powietrzu i stwarza świetne okazje do odkrywania ciekawych miejsc - blisko i daleko.
W naszym mieście ukrytych jest w sumie kilkanaście keszy. Klasa 7 a postawiła powiększyć tę liczbę poprzez założenie kolejnego.
Uczniowie klasy 7a, wychowawca klasy oraz pomysłodawca wycieczki – nauczyciel współorganizujący proces kształcenia zachęcają do geocashingowych wycieczek. Gdy nowo założona skrytka uzyska pozytywną recenzję na odkrywców czeka mnóstwo fantów do wymiany oraz certyfikat dla pierwszego znalazcy.